en söt liten dam

idag var vi i mataffären efter babycafet och handlade, framme vid kassan står en sån där söt gammal dam ni vet!? ingen grinig tant som bara handlar vissa tider för att vara ivägen .. hon var söt helt enkelt.

hon frågar tjejen i kassan "ursäkta jag hittade inte propparna var har ni dom?" och hon i kassan försökte visa men den lilla damen förstod inte! :( så jag sa att jag kunde följa med henne och visa, hon blev jätteglad och höll armkrok hela vägen, hon hade nog lite sköra ben. 20A röda skulle hon ha!

när vi kom tillbaka så var hon jättetacksam, jag sa bara "det är klart vi vill hjälpa till" hon ville ge en tjugolapp till loke som tack för hjälpen men  jag tackade nej först för jag hjälpte gärna till men hon insisterade så jag tog emot den och sa att vi skulle lägga den i sparbössan.  jag antar att hjälpen betydde mycket för henne fastän det inte alls var jobbigt för mig!

jag är glad att de fortfarande finns söta rara damer och inte bara klagande surkärringar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0