Tankar

Snart bor man i skogen, bland träd. I ett hus i skogens slut? Världens ände? Nej så känns det faktiskt inte! Jag är "glad" över detta!
Det är bara idag som är en helt dålig dag bara!
Då har man svårt att ta fram det positiva!
När man är såhär nere, det kan finnas anledning men ingen bra sådan, så bör man tänka på dom som har det värre.. Och jag vet, det låter som en klyscha men ärligt talat bara för att man säger "tänk på dom som har det värre" så behöver det inte vara barnen i afrika, det har ju trots allt blivit något man bara säger (tyvärr) Men tänk istället på vänner/bekanta som varit med om någonting svårt eller tragiskt.
Hur känner dom, dom som verkligen har en bra anledning att vara nere och klaga och gnälla!
Det är när jag tänker så som jag känner skuld!
Både skuld mot dom runtomkring mig och skuld mot dom som faktiskt varit med om tragiska saker. Jag tänker
 "dom hade gjort allt för att ha det som jag har det"



Nu till nåt helt annat, ett citat! Det stämmer väldigt bra!

"Förr i tiden fick föräldrarna många barn. Nu är det barnen som får många föräldrar."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0