En besiktningsman!!! Läs hela, det är värt det! Man har inga rättigheter

Bara så ni folk därute är medvetna om det så har man alltså INTE rätt att ha kvar en lägenhet hela månaden ut fastän man betalat för hela månaden ut!
Ville bara klargöra det! Även om det står i kontraktet så ska det tydligen ändå inte vara så...


Det är alltså besiktningsmannen som bestämmer när han vill göra besiktningen (han tycker oxå att det är okej att ringa vid åtta på morgonen när man sover och tala om när han tänker komma till lägenheten)

Besiktningsmannen tar heller inte hänsyn till att man vill ändra besiktningstiden tills den dagen man enligt kontraktet ska lämna nycklarna! Fastän det var HAN som bokade in tiden själv när det enligt lappen är jag som ska ringa en vecka innan besiktning och boka tid!

Besiktningsmannen tycker även att det är MITT fel att han har 40 lägenheter att besikta!! Obs! Mitt fel alltså! Förlåt kära besiktningsman för att JAG har fixat så många besiktningar åt dig!

Besiktningsmannen tycker att 1,5 dagar är en låååång tid! Jag citerar "besiktningen har vart bokad länge,det kan du inte ändra nu" och min tanke är "kontraktet har vart ett kontrakt väääldigt länge, det kan väl inte han ändra nu" men jo han är ju trots allt besikningsman och kan göra allt han behagar!!!!

Jag är så himla dum som trodde att kontraktet gällde! Shit, riktigt pinsamt! varför betalade jag egentligen hyra när kontraktet ändå inte gäller ?? Fan, helt galet!

Nu vill jag sammanfatta det hela!

*En besiktningsman har alltid rätt
*En besiktningsman bestämmer ALLT
*En besiktningsman får skrika när man förklarar sin rätt
*En besiktningsman tycker att hans jobb är MITT FEL
*En besiktningsman har konstig uppfattning om lång tid!
*En besiktningsman har svårt att ens låta trevlig
*En besiktningsman borde enligt mig byta jobb eftersom han låter mig ansvara för de jobb han måste göra
*En besiktningsman verkar inte gilla sina hyresgäster alls!
*En besiktningsman tycker att JAG ska följa kontraktet genom att betala hyran men att han inte behöver följa det för han kan minsann låta en annan hyresgäst flytta in även fast jag betalat för dom dagarna!


Så nu tänkte jag att vi ska satsa pengar på hur mycket jag kommer få betala när han gjort besiktningen... Jag chansar iaf på att fastän jag är mycket noggrann när jag städar så kommer han hitta skräp (läs:hälla ut jord) i lägenheten... Han kommer nog även se(läs:göra) märken på samtliga väggar!
Jag satsar 50 spänn på att han kommer skicka mig en räkning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0