Shit, vad jag är stolt!

Jag och Lucas satt och läste en bok! Han lär sig ju mer och mer ord hela tiden.. och dom kommer tydligare och tydligare..

Nu läste vi boken "min arga älskling" på framsidan är det en flicka som gråter.. Lucas sa "Flicka lesse" och jag upprepade. Sen sa han "kappa fickan" och så klappade han flickan på boken och sa "nu gal"  =) så himla gulligt... han klappade flickan så hon vart glad. Tänk att han fattar så mycket..

(ibland säger Lucas flicka och ibland fickan)

Tittade på nästa bok som heter "sängkamrater" och jag frågade Lucas "vad gör flickan" och han svarade "Ho sover" sen lät han som att han snarkade =) hahahaha!! Han gör alltid så med sina gosedjur när dom ligger och sover, då låtsassnarkar han åt dom!

Lucas har lärt sig vad en flicka är. Och jag tror helt seriöst att han förstår att det är ett barn som har långt hår. För när vi ser flickor så säger han "dä ä flicka" .... pojke vet han ibland på tv bara. Men om han ser en pojke som är liten så säger han "bebis"..

Jag är så stolt!

/Mamman

Kommentarer
Postat av: annica-mamman

klart du e stolt,du gör ju världens bästa jobb med lucas.så du ska vara stolt över dig själv oxå.puss å tut mamma

2009-06-13 @ 15:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0