Det är mycket snö!

Det är jättemycket snö ute!

Lucas och jag ska åka pulka! alltså kanske inte i nån backe, men bara ute överallt lixom..

Idag när vi hade ätit frukost så var jag färdig och Lucas sa "mamma mätt" och jag höll med..
Han insisterade på att jag skulle ta ett till "päckebröd" (knäckebröd) men jag sa "nej, mamma är ju mätt" och då tittade han på mig och böjde huvudet åt sidan och sa "snääälla mamma" så jag tog ju såklart ett..

När jag var färdig med det så frågade han mig om jag var färdig och ja sa att jag var det! Då sa han "sitt där då" och pekade på mattan i hallen! Jag vart så paff så jag började skratta men jag satte mig på mattan i hallen och nu ska jag förklara vad det roliga är...

När vi äter middag och Lucas är färdig före oss så röjer han alltid så mycket i köket och typ kastar mat så vi införde en ny regel att om han säger att han är färdig så får han inte vara i köket! Då brukar han sitta på mattan i hallen och titta på oss när vi äter färdigt.
Han satte mig på plats den lille mannen :)

Kommentarer
Postat av: TucciT

haha så söt :) Han vet hur man ska göra pojken :)

2009-12-18 @ 10:13:53
URL: http://tuccit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0